Wedstrijdverslag Nick Toorré en Frank Verschoore in de TAC Rally.
Dit is een overwinning van het ganse team en de sponsors !
"Na de mooie tweede plaats in de Haspengouw en Moorslede werd de drang naar eens op het hoogste schavotje te staan toch groter! We wisten dat het er in zat. Het tempo en ritme verhoogt iedere rally, dus lag de druk voor Tielt al iets hoger. Al hing de start ook aan een zijden draadje aldus Nick."
Bij het klaarzetten van de wagen werd er terug een probleem met een lagers/loszittend wiel ontdekt. Lagers die na 1 rally(sprint) terug breken... dit kan de bedoeling niet zijn! Na grondig meten en onderzoek werd gezien dat de wielnaven niet meer 100% recht waren. En zo werd de oorzaak dus gevonden waarom we steeds problemen hadden met loskomende wielen en gebroken lagers! Het probleem was echter (zoals we een slechte gewoonte hebben blijkbaar) om nog nieuwe wielnaven te vinden binnen de week. Gelukkig voor ons had Dirk Vermeirsch nog Groep A - naven liggen zodat we toch konden starten!
We hebben van bij de eerste meters op Schuiferskapelle de aanval ingezet! Het gevoel in de wagen was goed en het vertrouwen groot! Dit resulteerde dan ook in goede eerste tijden die ons voor Dirk Deveux en Frank Baert plaatsten in de rangschikking! De Porsche van Jansens was iets te hoog gegrepen voor ons om bij te benen met zijn 100pk meer en betere banden. Dus leek het erop dat we terug naar een tweede plaats zouden afstevenen.
Maar de rally is pas over tot de wagen het podium passeert en het blijft een mechanische sport. Zo zagen we plots dat Jansens 2 minuten verloor en we zo totaal onverwacht eerste algemeen stonden. Ondertussen had ook Dirk transmissieproblemen dus zag het er goed uit voor ons! Toen we plots op Ondank een regen/sneeuw/hagelvlaag op ons dak kregen, verloren we toch plots een goede 30 sec op Deveux. Door zijn vroegere startnummer reed hij dus 10 wagens eerder en had zo ook nog drogere wegen dan ons.
Maar de spanning kwam vooral op het einde. In de laatste ronde kregen we plots problemen met een haperende motor .We moesten zelfs eens stoppen op laatste passage van Schuiferskappele om een losgekomen dop van het koelwater terug te monteren. Met een voorruit vol koelwater heb je namelijk geen zicht... . Resultaat: voorsprong herleid tot een goeie 30 seconden.
Op de laatste keer Poelberg konden we gewoon aan een goed tempo uitrijden zonder de motor teveel te belasten. Die eerste overwinning wilden en konden we niet meer uit handen geven!
Dit is dan ook een overwinning van het ganse team en de sponsors Dent-Repair, Grondwerken Terryn, Signalisatie Sam, Coeman Decoratie, Deceuninck Clarklift, Café de l' Europe, Yprauto, Kantoor Verstraete VVR, Nookyalur textieldruk en Jurgen Coeman Sanitair! Want zonder hun was dit niet mogelijk geweest!
Op naar de volgende!