Wedstrijdverslag Benoit Verlinde en Anton Dupan in de 6 Uren van Kortrijk.
Als kers op de taart kon de beker van winnaar in H2 mee naar huis genomen worden !
Vorig weekend stond Benoit Verlinde aan de start van de Rally Kortrijk. De Volkswagen Golf I 1600 werd nog eens van stal gehaald, Anton Dupan was de copiloot van dienst. Hoewel er vooral voor de fun gereden werd, wilden ze zich toch in de kijker rijden tussen de krachtigere Historics en het moderne voorwiel aangedreven materiaal.
Op zaterdag werd met de nodige ambitie gestart. Op de showproef van Lavano spelen de pk’s een mindere rol. Er werd gegokt om te starten op winterbanden, maar die gok loonde niet. Benoit: “We zijn gestart op Vredestein winterbanden, dezelfde waarmee we de Legend Boucles de Bastogne reden in januari. Helaas gaven deze niet de grip die we hadden gehoopt. We reden naar een 22ste plaats bij de Historics. Zondagochtend hebben we Toyo’s gemonteerd en dat ging heel wat beter!”
Op zondag stonden 3 lussen op het programma met de proeven Aalbeke, Marke, Bellegem (de scherprechter van 15km) en Bevergem. Tijdens de 2de ronde stond er ook terug een proef op Lavano op het programma.
De 1ste ronde begon goed met een 15de tijd op de technische proef van Aalbeke en de 20ste tijd op de snelle proef van Marke. Op een 17de plaats bij de HIstorics begonnen ze aan Bellegem. Helaas kenden ze daar pech. Anton vertelt: “Naar het einde van de proef hadden we plots geen versnellingen meer. De bediening van de versnellingsbak bleek stuk, we konden geen enkele versnelling meer nemen. Maar opgeven staat niet in ons boekje. Aan de versnellingsbak stak Benoit de auto manueel in 3e versnelling en zo konden we naar de finish rijden. Ook de laatste proef van de lus moesten we in 3e afwerken, het totale tijdsverlies liep op naar 6 minuten. Gelukkig kon het serviceteam van Rallysport Engineering het euvel oplossen, met dank aan de mannen van Van den Heuvel voor het uitlenen van de laspost.”
Tijdens de 2e ronde bleven ze een strak tempo aanhouden. Het doel was om toch nog de zege in de klasse te pakken. Op KP7, de klassementsproef van Moeskroen, werd een 10de tijd bij de Historics neergezet. Algemeen was deze zelfs goed voor de 33ste tijd en eerste voorwiel aangedreven wagen! Na de 2de ronde waren ze dan ook al terug opgeklommen naar de 22ste plaats bij de Historics en reden ze terug aan de leiding in hun klasse.
Voor de laatste lus werd hetzelfde tempo aangehouden. Helaas werd de proef van Bellegem geannuleerd. Op de laatste proef werd nog eens alles op alles gezet, met een 4de tijd in Historic en 25ste algemeen als resultaat! Uiteindelijk stranden ze op de 68ste plaats algemeen, 18de in Historic. Als kers op de taart kon de beker van winnaar in H2 mee naar huis genomen worden.
Benoit: “Al bij al keren we toch met een tevreden gevoel terug naar huis. We zijn zeer tevreden van de gereden tijden. Zonder de technische problemen was een top 10 in Historic en een top 40 algemeen zeker mogelijk geweest. Nu rest er ons nog 1 grote uitdaging dit jaar. De finale van de RACB Rally Contest! Komend weekend strijden we voor een plaatsje in het RACB National Team. Fingers crossed!”
Via deze weg willen Anton en ikzelf nog eens onze sponsors bedanken, dankzij hen en onze trouwe supporters kunnen we onze rally carrière stap voor stap waarmaken!
Via deze weg willen Anton en ikzelf nog eens onze sponsors bedanken, dankzij hen en onze trouwe supporters kunnen we onze rally carrière stap voor stap waarmaken!
Boetiek Chic Harelbeke
Q-Grafix | ontwerp & belettering
Esthetique Delphine | schoonheidsinstituut by Delphine Cools
Corpus Cura | body & skin
Rallysport Engineering