Wedstrijdverslag Glenn Rogiers in de Short Rally van Kasterlee: Nog aan de leiding in DIV 4 !
We mogen zeker niet klagen !
"Voor de Rally van Kasterlee had ikzelf eigenlijk geen al te grote ambities, ik wist dat we parcourskennis gingen tekort komen tegenover de teams die hier de voorbije jaren gereden hebben. De eerste kp werden we al opgeschrikt door de redelijk grote sortie van het nummer 218, jammer van de mooie Kadett maar gelukkig hadden piloot en copiloot geen verwondingen begint Glenn zijn verhaal."
Doordat we hier een normtijd gingen krijgen wisten we eigenlijk tot halverwege de wedstrijd niet op welke plaats we stonden en hoeveel we achter stonden. Toen we de normtijd kregen bleek dat we tweede stonden, terwijl ikzelf voordien eigenlijk dacht dat we vierde stonden.
KP5 was alweer door een zware sortie geannuleerd dus moesten we alternatief rijden naar KP6. Ik had wel al een ganse dag het gevoel dat de remmen niet zo goed waren als de rally voordien maar daar vonden we niet echt een verklaring of oplossing voor ter plaatse. Hierdoor had ik de remzone voor de eerste bocht van KP6 mis ingeschat en kreeg ik bovendien de versnellingsbak niet direct in achteruit en terug in eerste, kostbare seconden gingen verloren en zo stonden we uiteindelijk toch pas 4de.
De laatste ronde koos ik voor slicks, wat net zoals in Staden een slechte keuze was aangezien het de ganse ronde bleef motregenen en de baan er nat bij lag. Na nog een paar mis ingeschatte remzones door het onvertrouwde gevoel in de remmen vreesden we toch om nog een paar plaatsen te verliezen.
Uiteindelijk finishten we op de 18de plaats algemeen, 4de in divisie 4 en 4de in klasse H4. Aangezien de omstandigheden mochten we zeker niet klagen van het resultaat en hierdoor staan we nog steeds aan de leiding in het klassement van divisie 4.
Graag had ik nog alle servicemensen bedankt voor her harde werk de dagen voor de rally en het harde werk tijdens de rally. Alsook de vrouwen van de catering, de supporters, de stewards en de organisatie voor het organiseren en zeker ook Filip Denblyden voor het navigeren!