Wedstrijdverslag Nick Toorré in de Hemicuda Rally: we hebben terug het potentieel van de wagen kunnen tonen !
Jammer van de opgave maar we hebben toch terug het potentieel van de wagen en het team kunnen tonen met bijhorende mooie passages en goede tijden!
Hemicuda, 7 jaar geleden dat Nick hier nog eens reed en voor Frank was het (buiten een regularity) zijn debuut! Nieuwe Pong en nieuwe banden en vol goede moed 's morgens vroeg gestart met een 4e tijd historic als resultaat. Alles voelde goed aan, we hadden nog wat marge en we zaten binnen de tijden van Paul en Cedriek. Toen al wisten we dat Bjorn Syx hors categorie was.
Halverwege Kp 2 (Houthulst) viel plots turbodruk weg... Meer dan een minuut verloren en weg goed klassement. Een geluk bij een ongeluk (na ongeval aan de jump van Andy Heyrick) werd de volgende proef geneutraliseerd en kon men dus direct naar service om het euvel proberen op te lossen. De wastegate van de turbo was afgebroken en we moesten deze dus vervangen (met dank aan Frank Baert en VADA-racing voor stukken). We wisten dat dit binnen de tijd een onmogelijke opdracht ging worden dus namen we wat extra tijd op de service om toch maar terug van start te kunnen gaan en nog wat kilometers te doen! Hartelijk dank aan serviceteam om dit (warm) stuk te vervangen en zo konden we toch de 2e ronde aanvatten. Hetzij verder achterin het deelnemersveld maar we waren al blij dat we nog konden rijden en ons zo nog konden amuseren en het publiek vermaken met mooie passages en hopen dat er mooie tijden gingen volgen!
KP4 met een 3e tijd en 4e tijd op de volgende kp bij de Historic waren we meer dan tevreden? Zeker omdat we nog met de zachtere banden reden die we de bij eerste ronde opgelegd hadden tijdens de(koudere) ochtendloop). En met al die turboproblemen hadden we geen tijd genoeg om deze nog te vervangen op service. Op het einde van de Kp kwamen banden iets te warm...en moesten we dus telkens het gaspedaal wat lossen wilden we op de baan blijven... we hadden ten slotte toch geen klassement meer te verdedigen.
Na de laatste service beurt met nieuwe rubbers nu ging KP terug goed tot we op de volgende Kp de handdoek moesten werpen nadat we melding kregen dat motor te warm kwam. Oorzaak hier was waterleiding die een klein gaatje vertoonde, maar door de hoge druk zo al het koelwater eruit spoot... Geen onnodige risico's genomen en wagen aan de kant gezet! Resultaat dus spijtig genoeg terug een DNF, maar we hebben terug het potentieel van de wagen en het team kunnen tonen met bijhorende mooie passages en goede tijden!
Ook een dikke proficiat aan Bjorn Syx voor zijn schitterende wedstrijd!!
Volgende afspraak wordt normaal als alles wat meezit Kortrijk! We hopen jullie alvast dan allen terug te zien!
Nick, Frank & TN-Motorsport