Wedstrijdverslag Nick Toorre in de Hemicuda Rally: Zeer tevreden met onze 2de plaats !
2e plaats bij de Historics en eerste bij de youngtimers !
Na terug een drukke tijd waarbij Frank vader werd van een flinke dochter en nog steeds een drukke agenda in de garage bij Nick werd toch nog tijd gevonden om de service truck rally-klaar te krijgen voor de start van de Hemicuda! Vol goede moed werden de verkenningen aangevat waarbij vooral de nadruk op de 2 zaterdagproeven lagen daar deze voor iedereen nieuw waren.
Zaterdag avond gingen we van start met een redelijk zacht rubber want er werd regen voorspeld. En met de gezamelijke start en eerste kms van de beide proeven kon er wel hier en daar iets mislopen dat er vertraging was... Veel onzekerheden en hypotheses dus om te beginnen en zo een goeie startplek voor de zondag te kunnen bemachtigen.
De eerste KP (Slijpe) werd met een 10e tijd algemeen afgewerkt en 2e Historic na Lietaer. De kloof bedroeg toen al 10sec dus we wisten dat rijden voor de overwinning zeer moeilijk ging worden. Maar het blijft rally en prijzen worden slechts aan de meet gegeven! Kp2 Leffinge reden we een 11e chrono algemeen en terug 2e bij de historics, 4sec na Polle. Op het einde van de proef begonnen de zachte banden wat op sponsen te gelijken waardoor we toch beetje tijd verloren.
Dag 1 werd als 11e algemeen afgesloten en 2e historic. Een resultaat waarmee we toch tevreden waren! Het grootste werk moest echter nog komen de zondag!
Zondag morgen starten we met een iets hardere band maar op KP3 Kortemark lag het toch nog vooral nat en vuil in de bochten waarbij we toch enkele momentjes gehad hebben. Eens naast de baan beland, een keer rechtdoor en eens rond... wat resulteerde op toch wat tijdsverlies. We klokten een 12e tijd algemeen en 3e Historic. Stefaan Stouf was goed wakker en nam 5 seconden terug op ons.
Bij de volgende proef ging het al iets beter maar terug nam Stefaan 4 seconden terug zodat onze voorsprong slecht 0,8sec meer was op de Escort. Op de laatste proef van de eerste ronde kregen we wat last van een sputterende motor en zo verloren we opnieuw wat tijd. Terug een scratch voor Lietaer maar nu kwam Bert Cornelis ons kloppen met 3 seconden. The game was on! Ondertussen vernamen we dat Stefaan en Joris spijtig genoeg moesten opgeven met een defecte koppeling. Op de service werd de sputtering opgelost en konden we de volgende ronde vol moed aanvatten.
Bij de eerste Kp van de 2e ronde kregen we plots een andere motorstoring. Op de verbinding verminderden we de turbodruk zodat we maar met 1kilo turbodruk meer reden, maar geen storing meer hadden. Op Houthulst reden we 15sec vlugger dan onze eerste passage mét minder turbodruk, dat stemde ons toch gerust dat we niet teveel verloren en we na de volgende service beurt gewoon ons stek konden uitrijden zonder al te veel zorgen om de mechaniek!
Bij de eerste proef van de laatste ronde wilden we nog eens alles op alles zetten om toch maar een scratch te rijden bij de historics... tevergeefse moeite hehe . De Polle en zen Opel (of gelijk welke wagen hij mee start) zijn zonder problemen onklopbaar voor ons (en onze sierra). Respect!! Wij reden nog es 15sec sneller dan onze vorige passage en kwamen tot op 6sec van Paul... meer zat er niet in.
De rest van de rally hebben we dan gewoon onze stek uitgereden en het publiek nog wat verwend met enkele mooie passages! Na het spijtige uitvallen van Andy Lefevere werden we zo toch nog 10e algemeen!
Proficiat Gunther en Thijs met de overwinning, idem voor Paul en Martine bij de Historics!
We eindigden op 2e plaats bij de Historics en eerste bij de youngtimers!
Dank aan alle familie (ons vrouwtjes vooral) en vrienden/sponsors voor de steun! Ook een dikke pluim voor ons serviceteam voor hun werk! Zonder hen allen was/is dit allemaal niet mogelijk!!
Ook dikke merci aan Hemicuda & Atlantic voor de organisatie!! Op naar Kortrijk!
Dank aan: Coeman Decoratie, Café L'europe, Bouwwerken Arnde Delva, Yprauto, IBS Banden, Stones & Tiles, Clarklift Hendrik Deceuninck, Kantoor Verstraete, Claerbout Steven, Trappen Verschaeve, Denicol lubricants