Wedstrijdverslag Ryan Vanthournout in de Rally van Staden: het betekende heel veel om deze rally tot een goed einde te brengen !
Rally van staden was een hele warme maar een geslaagde rally !
Boucle 1 hadden we heel goed kunnen afwerken enkel maakten we op kp3 een klein foutje doordat de notas niet goed doorkwamen door een storing met de intercom en hierdoor kwamen we wat te rap af naar een scherpe bocht en gingen we rond. Maar geen schade.
Boucle 2 werkten we af aan een heel goed tempo ,we waren tevreden over het resultaat. Het parcour lag er op plaatsen heel veradelijk bij waardoor het opletten geblazen was. We namen geen grote risicos maar we reden toch onze steek.
Boucle 3 kregen we wat problemen met de remmen maar dit kwam vooral door de hitte. De vloeistof stond (bijna) te koken de warmte deed er geen deugd aan. Op kp 8 en 9 merkten we dat de manta niet volledig doorging na de start daardoor verloren we kostebare tijd. Dit kwam door dat de webers boven de uitlaat hangt van deze motor , hierdoor werden de carburateurs en de brandstof gloeiend heet als we stonden te wachten om te starten en dit duurde wel eventjes tot de webers hun vulde met terug koude brandstof vanuit de tank. Of was dit al een teken wat er ons te wachten stond op de laatste lus ?
Boucle 4 sloeg het allemaal terug tegen. We waren heel blij met ons resultaat dat we reden. We voelden dat het nog rapper kon en wouden dit graag bewijzen in de laatste boucle maar helaas op de eerste kp na service begaf de (nieuwe) brandstofpomp het. Halverwege de kp hebben we moeten stoppen. Gelukkig heb ik nog een reserve pomp hangen naast de brandstofpomp die gebroken was maar tegen dat deze was aangesloten ( leidingen afkoppelen , fiche versteken en nieuwe zekering steken) hadden we al kostbare tijd verloren.
Weg ons goed resultaat. Met de laatste 2 kps in het zicht gingen we nog eens attackeren , om verloren tijd intehalen maar het mocht niet zijn. Vlak voor dat we starten aan de voorlaatste kp merkten we remvloeistof op in de auto. De leiding die door de cockpit loopt naar de achterste remmen was gesprongen. De vloeistof liep er aan een snel tempo uit. We hebben dan de leiding kunnen afknellen om de vloeistof tegen te houden maar het reservoir was al bijna volledig leeg gelopen. Gelukkig hebben we een apart reservoir voor de voorste remmen en werkte deze nog naar behoren. We besloten dus de laatste 2 kps aftewerken met enkel de voorremmen. We moesten heel erg opletten waar we remden , sneller remmen omdat de achterste remmen niet mee hielpen, coupures anders nemen, geen handrem , …
Na enkele hele warme momenten konden we toch de finish bereiken !
Na de tegenslagen stonden we toch aan het podium ! Rally staden was de thuis rally van mn vader vroeger. De start van kp oostnieuwkerke ligt in de straat waar mn vader zijn ouderlijkhuis was. Dus het betekende heel veel om deze rally tot een goed einde te brengen !
Graag wil ik nog iedereen bedanken die ons helpt uitzonderlijk Eddy Parmentier die ons altijd helpt en de auto helpt klaar stomen , Beuckelaere Koekelare en Luc Bouckaert om ons te helpen en tips te geven, Johny ronsijn voor de servicewagen , carrosserie eddy feys die altijd zorgt dat onze auto piekfijn eruitziet en altijd trouw komt supporteren , ons service team Seppe Ach, Heidi Willaert , Daniel Lycke, Els Vanhooren , iedereen die dit mogelijk maakt een de supporters en fotograven langs baan !
Tot in de Hemicuda ! Onze thuiswedstrijd !