Wedstrijdverslag Glenn Lambert in de Short Rally van Kasterlee: Heel tevreden met onze 1ste plaats in de klasse !
Heel tevreden ondanks de problemen !
Reeds voor de 5e keer namen we deel aan de Short Rally van Kasterlee. Ik kwam voor de eerste keer aan de start met Angelo Geldhof. Angelo rijdt normaal zelf met een BMW E36 Compact maar kon door omstandigheden zelf niet starten. Daarom besloot hij om samen met mij deze rally af te werken.
We kwamen aan de start met de gekende Opel Kadett GSI. De wagen had goed gepresteerd in Wervik en TBR. We wilden uiteraard deze prestatie nog even overdoen in Kasterlee. De organisatie van Kasterlee had ook goed opgelet in de vorige rally’s en daardoor kregen we ook een heel goed startnummer toegekend. Onze ambitie is altijd: beter doen dan het startnummer !
Echter op de eerste proef liep het eigenlijk al een beetje fout. We verloren op een lang recht stuk onze 5e versnelling. Op de tweede proef moesten we zo noodgedwongen onze snelheid beperken tot 150 km/u op de lange rechte stukken.
Op onze service konden we niet meteen het probleem vinden en startten we dus ook de twee ronde met hetzelfde euvel. Ondertussen kwam er ook meer lawaai van onder de motorkap waardoor we dachten dat de versnellingsbak het niet lang meer zou volhouden.
Na een tip van Ludo Vitse kregen we te horen hoe we een snelle check konden doen wat er aan de hand was. Het tandwiel van de 5e versnelling bleek voor de helft tandloos en was dus niet meer te gebruiken. Een deel van de tanden was ook terechtgekomen aan de andere kant van de versnellingsbak en had zo ook al extra schade berokkend.
Op de 3e service bleek ook bijna alle olie verdwenen te zijn uit de versnellingsbak. Een poging om de lekkende olie te stoppen werd ondernomen door ons serviceteam. Ze slaagden erin om het olielek te stoppen en konden zo nog de laatste boucle rijden. Onze resterende 500ml olie in de versnellingsbak moest het gaan doen.
Met een klein hartje kwamen we aan de start van deze laatste boucle, in de hoop dat de versnellingsbak het zou volhouden. En jawel, we haalden met piepen en kraken het einde van de proeven. We waren uiteraard heel tevreden maar zeker ook met ons globale resultaat.
We finishten 35e algemeen en 1e in onze klasse.
Door het uitvallen van Ludo Vitse konden we dus een groot deel van onze achterstand op hem goedmaken. We gaan dus nu een nieuwe versnellingsbak monteren in de Kadett voor de komende twee rally’s. Deze worden normaal gezien Koekelare en Kortrijk.
Een groot woord dan dank aan ons eigen serviceteam en catering team om er de hele dag voor ons te staan, en ja, ze hadden veel werk met de Kadett. Eveneens een woord van dank aan serviceteam Declerck die ons af en toe een juist sleuteltje moest toesteken.