Wedstrijdverslag Glenn Rogiers en Filip Denblyden in de Rallysprint van Moorslede.
Tevreden met ons resultaat ondanks onze sputterende motor !
Na bijna 4 maand stonden we terug aan de start van de eerste Vas-wedstrijd van het jaar, de Rallysprint van Moorslede, tijdens deze wedstrijd was Filip Denblijden terug copiloot van dienst.
In de eerste ronde was ik nog aan het zeggen tegen Filip dat ik slecht aan het rijden was. Maar alles aan de wagen was in orde en dat was het voornaamste, tenslotte waren we gestart om de wagen te testen.
Toen kwamen we aan de fameuze ‘waterbak’. Iets te enthousiast door het water gereden en de motor viel stil, nochtans dacht ik dat ik er nog redelijk kalm door ging, blijkbaar niet… Na een 10tal seconden startte de wagen terug maar ik voelde dat de motor niet meer het volle vermogen gaf. Dan maar op het gemak de kp afgewerkt en zo reden we 9de tijd bij de historics. Niet al te best maar zeker niet slecht gezien de omstandigheden.
In het service aangekomen werd alles gecontroleerd en nog beter beschermd tegen het water. Toen kregen we het nieuws dat de kp ingekort was en dat de start op de grote brede baan was. Voor mij geen probleem want dit was de snelste oplossing om toch alle 4 ronden te kunnen rijden.
Maar toen de start gegeven werd voor de 2e ronde geraakte ik niet weg en sputterde de motor. Blijkbaar toch nog last van het water van de ronde ervoor… Ook toen ik na sommige bochten gas gaf voelde ik dat de motor niet het volle vermogen had waardoor we terug wat tijd verloren, al bij al toch nog goed gekomen en een 6de tijd bij de historics gereden. Hierdoor kwamen we op een 8e plaats te staan.
De servicemannen controleerden alles dat kon problemen geven door het water maar het probleem bleef ook voor de 3e ronde nog aanwezig. Weer tijd verloren hierdoor maar we konden zeker niet klagen want we reden de 5e tijd bij de historics.
Nog 1 ronde af te werken, hopelijk een ronde zonder problemen… Maar tijdens de start was het weer van dat en ook tijdens het rijden voelde ik dat de motor sputterde en vermogen verloor. We reden nog een 6e tijd en we sloten de wedstrijd af op een 5e plaats bij de historics.
Het resultaat was tot onze verbazing toch goed: een 16e plaats algemeen, 5e historic en 2e in divisie 4 en klasse H4 na een ongenaakbare Tobi Vandenberghe met de Manta 6 cilinder!
Nu moeten we zoeken achter de reden van het sputteren en het verlies van vermogen maar ik heb alle vertrouwen in de vrijwilligers waar we altijd kunnen op rekenen. Ook mogen we zeer tevreden zijn van het werk dat ze deze winter verricht hebben want de kleine problemen waar we eind vorig jaar last van hadden zijn opgelost.
Hierbij wil ik nog de sponsors bedanken voor hun steun en zeker en vast ook de vrijwilligers en mijn ouders en vrouwtje voor de vele hulp, de steun en het geduld! En tot slot ook nog Filip om mij veilig en wel over de kp te navigeren!