Glenn Lambert 3de in Div5 klasse H7: Een terugblik !
Glenn Lambert lieten we eventjes aan het woord over zijn 2024 !
1.kun je mss eens kort jezelf voorstellen ?
Glenn Lambert is woonachtig te Hooglede en is 38 jaar oud. Ik heb 3 kinderen. Beroepsmatig ben ik een informatica medewerker in het ziekenhuis van Tielt. Naast rally ben ik ook gepassioneerd bezig met modelbouwtreinen. De eerste keer ging ik mee als copiloot met Stephen Wyckaert in 2015 met de Renault Clio. Ook in 2016 was ik zijn vaste copiloot. Vanaf 2017 nam ik zelf het stuur in handen met de ondertussen gekende Opel Kadett E. In 2023 ben ik een jaartje meegeweest als copiloot met Kristof Vanoverberghe. Vanaf 2025 wordt hij terug mijn vaste copiloot voor de VAS rally's.
2.Beste momenten 2024 ?
Het beste moment van 2024 was de overwinning in de klasse in Kasterlee. Ik kwam er met Angelo Geldhof (BFF) aan de start en heb me enorm geamuseerd. Als alles volgens plan verloopt draaien we in 2025 even de stoelen om en wordt ik voor 1 wedstrijd zijn copiloot.
3.Mindere momenten 2024?
Een kers op de taart zou dit jaar de overwinning zijn in de klasse maar moesten helaas in Kortrijk de handdoek in de ring werpen verkeerd ingeschat rempunt. Hierdoor brak de aandrijving van de wagen en moesten we opgeven.
4.En ook mss een beetje info over je wagen ?
Onze wagen is sinds 2017 een Opel Kadett E GSI. Waarom deze wagen? Mijn vader had deze in zijn jonge jaren als standaardauto. Ik heb dit altijd een heel mooi model gevonden. Ik begon er eentje samen met mijn vader te bouwen in mn jeugd. Deze wagen kwam later veel aan de start tijdens rittensport (replica Guy Colsoul - Bastos Rallyteam). Deze wagen heb ik sinds mijn 14 jaar in bezit maar werd dit jaar verkocht omdat we in de nabij toekomst niet meer gaan deelnemen aan rittensport (keuzes maken). De rallywagen zelf was vroeger voorzien van een 2 liter 8v motor met 115pk. Geen topmachine maar wel een leuke wagen om fun mee te hebben. Na een tweetal jaar kochten we een nieuwe motor voor de wagen. Dit is tot op heden nog steeds dezelfde motor nl 2 liter 16v met 150pk. Deze wagen is niet voorzien van snufjes (ook geen servo) maar het amusement is er wel. Wij proberen altijd beter te doen dan ons startnummer en dat lukt ons toch bijna iedere keer.
5.Toekomstplannen 2025?
Momenteel wordt er een revisie uitgevoerd aan de wagen. Hij is volledig gedemonteerd en wordt quasi volledig vernieuwd. Ook de motor wordt dit jaar vernieuwd. Veel informatie kan ik daarover nog niet geven gezien de finale setup nog niet vast staat. Maar het wordt wel iets met wat meer pk.
6.Wie doet het onderhoud en hoeveel tijd kruipt daarin?
Gezien het een standaardwagen betreft hebben we op zich niet zoveel onderhoud. Het onderhoud die er moet aan gebeuren doen we meestal zelf. Met we bedoel ik dan mijn schoonvader Johan, stiefvader Kristof en mezelf. De tijd die we hieraan spenderen is vrij beperkt. Ik doe er dus iedere rally mijn best voor om niet te veel brokken te maken.
7.Zijn er binnen de VAS andere disciplines die jou interesseren?
Mijn vrouw en ik hebben jaren in de VAS in de rittensport disciplines gereden. Dit zit nog steeds in onze interesse maar we gaan hier niet meer actief aan deelnemen. We hebben ondertussen ook een Opel Corsa A GSI in ons bezit (die in 2023 bestuurt werd door mijn vrouw Jolien Lefere in de TBR Rally) die we volgend jaar wel eens gaan uithalen voor een circuitdagje. Deze wagen zal helaas de komende jaren niet meer te zien zijn in het rallygebeuren.
8.Iets heel anders, wat was volgens jou de belangrijkste gebeurtenis dit jaar?
De belangrijkste gebeurtenis in 2024 was zonder twijfel de geboorte van mijn zoon Charles. Ik hoop dan ook een nieuwe liefhebber van rally erbij te hebben zodat mijn toekomst in de autosport verzekerd is. Zonder enige twijfel zal ik hem steunen in alles wat hij doet maar zeer zeker als het in de autosport zou zijn.